'رضا عطاران' بهترین كارگردان بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش یكشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، در بخش بهترین كارگردانی لوح تقدیر جشنواره به مانلی شجاعی فرد برای فیلم میگرن اهدا شد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر به رضا عطاران برای فیلم 'خوابم میاد' رسید.

دراین بخش مهرداد غفارزاده برای كارگردانی فیلم گیرنده، رضا عطاران برای كارگردانی فیلم خوابم می آد، فرزاد اژدری برای كارگردانی فیلم سلام برفرشتگان، مانلی شجاعی فرد برای كارگردانی فیلم میگرن و پیمان معادی برای فیلم برف روی كاج ها نامزد دریافت سیمرغ بودند.

**بهترین فیلم

در این بخش سیمرغ بلورین جشنواره به 'محمد قهرمانی' تهیه كننده فیلم 'گیرنده' رسید.

محمد رضا تخت كشیان و جواد فرحانی برای فیلم خوابم می آد، محمد قهرمانی و مركز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم گیرنده، عبدالحسین و محمد ابوالحسنی برای فیلم تهران 1500، حسن علیمردانی و مركز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم سلام بر فرشتگان و ابراهیم اصغری برای فیلم پنج شنبه آخر ماه در این بخش نامزد دریافت سیمرغ بودند.

**بهترین فیلمنامه

در این بخش اكبر روح، مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای نگارش فیلم نامه گیرنده، علی مینایی و ابراهیم اصغری برای نگارش فیلمنامه پنج شنبه آخر ماه، پیمان معادی برای نگارش فیلم نامه برف روی كاج ها، مجید اسماعیلی برای نگارش فیلم نامه داستان سامرا نامزد دریافت سیمرغ بودند كه در نهایت دیپلم افتخار این بخش به مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای فیلم گیرنده اهدا شد.

** بهترین بازیگر مرد

سعید راد به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب و لوح تقدیر این بخش به وی اهدا شد. در این بخش سعید راد برای بازی در فیلم گیرنده، رضا عطاران برای بازی در فیلم خوابم می آد، محمود پاك نیت برای بازی در فیلم پنج شنبه آخرماه، ناصر گیتی جاه برای بازی در فیلم خوابم می آد و امین حیایی برای بازی در فیلم پیشونی سفید نامزد دریافت سیمرغ بلورین سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر بودند. در این بخش سیمرغ بلورین به بازیگری اهدا نشد.

ناصر گیتی جاه برای فیلم سینمایی خوابم میاد نیز دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مكمل به وی اهدا شد.

**بهترین بازیگر زن

مهناز افشار به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در این بخش انتخاب شد و دیپلم افتخار این بخش را دریافت كرد. مهناز افشار برای بازی در فیلم برف روی كاج ها، نیكی كریمی برای بازی در فیلم من همسرش هستم، باران كوثری برای بازی در فیلم بغض، هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم میگرن، پانته آ بهرام برای بازی در فیلم میگرن در این بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بودند. سیمرغ بلورین در این بخش به هیچ بازیگری اهدا نشد.

** بهترین دستاورد هنری یا فنی

در این بخش سید محمود صدیقی برای فیلم داستان سامرا، كارگروهی جلوه های رایانه ای فیلم تهران 1500 ، روانبخش صادقی برای فیلم فیلادلفی، امیر سحر خیز، كامران سحرخیز و سید هادی اسلامی برای فیلم سلام بر فرشتگان نامزد دریافت سیمرغ بودند كه در نهایت لوح تقدیر در این بخش به روانبخش صادقی برای فیلم فیلادلفی تقدیم شد. دیپلم افتخار بهترین دستاوردهای هنری در این بخش به گروه انیمیشن 1500 رسید.

فراهنگ**1983 **9173





:: برچسب‌ها: لندن , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: